car audio connection box/radio

Technische vragen en informatie over de Twingo II.

Moderator: Gilian

car audio connection box/radio

Ongelezen berichtdoor Moon43 » Do 23 Jul 2009 11:24

Hallo,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een nieuwe Twingo Dynamique II, wat een geweldige auto ben er helemaal verliefd op!

Heb echter een vraag over de connectionbox deze doet namelijk helemaal niets, USb sticks werken niet en ook een ipod krijg ik niet aan de gang.

Op de radia kan ik via "source" ook niets vinden wat er op duidt dat er een connectionbox inzit de radio geeft alleen maar FMT aan en verder niets via source?

Eigenlijk heb ik twee vragen 1) heb ik een andere kabel nodig voor mijn ipod/iphone
2) kan het zijn dat mijn connection box misschien niet connected is???

Vriendelijke groetjes,

Moon
Moon43

Re: car audio connection box/radio

Ongelezen berichtdoor Moaki » Do 23 Jul 2009 12:49

Moon,

Heb je die box laten installeren? Of zat die er standaard reeds in?

Kan zijn dat die niet geconnecteerd is.
Als je die achterna hebt laten plaatsen kan je ook met de verkeerde radio zitten.
We komen er wel uit :D

Greets
Zwarte Twingo II Dynamique 1.2l 16v chiptuned 93PK

My twingo says: objects in the rear view mirror are losing.
Gebruikers-avatar
Moaki

Ongelezen berichtdoor Moon43 » Do 23 Jul 2009 16:28

Nou Maoki je had helemaal gelijk....er zit een verkeerde radio in.

Toen ik de auto bestelde ben ik bewust voor de standaard radio gegaan omdat deze zijn info weergeeft in het display naast de km teller en aangezien ik eningzins leeskippig ben vond ik dat wel handig :), heb het expleciet nagevraagd bij de dealer en toen besloten om er een car audiobox bij te nemen omdat de standaard radio geen mp3 ondersteuning heeft.

Wat blijkt nu in de periode dat mijn auto werd gemaakt is er vanuit de fabriek besloten om er een andere standaard radio in te doen die dus wel mp3 ondersteund en een aux uitgang heeft op de radio waardoor de connectionbox dus niet wil werken want er kan geen tweede aux aangesloten worden op deze radio.

Ook heeft deze radio een kleine display en wordt de info hier op gegeven en niet meer op het grote display naast de km teller, dat vond ik al raar toen ik gisteren de radio aanzette maar goed weet nu waar dat aan ligt.

Het probleem met de aux uitgang op deze radio is dat zodra je er een mp3 of ipod inplugt de stuurbediening hier niet op werkt en dat is knap lastig want waar heb je anders stuurbediening voor, een mp3 speler bedienen onder het rijden waag ik mij niet gauw aan.

Dus ik dacht de oplossing te hebben.............nieuwe model eruit en het oude standaard model radio er in, helaas.......daar is mijn display nu blijkbaar niet meer op aangepast en die zou dan ook vervangen moeten worden wat volgens de dealer een kostbaar grapje gaat worden.

Dus is het nu een beetje een patstelling wat de audio aangaat, oude model kan niet vanwege display, update model kan ook niet vanwege display , box eruit een alleen via aux van de radio met mp3 maar dan geen stuurbediening.

En dan praat ik nog niet eens over het feit dat ik de box voornamelijk wilde om er sticks mee af te kunnen spelen iets wat op geen ene radio van renault mogelijk is.

Als iemand nog een suggestie heeft hoor ik het graag!

Groetjes,

Moon

PS voor de rest blijft het een geweldige auto !
Moon43

Ongelezen berichtdoor Gilian » Do 23 Jul 2009 19:49

Volgens mij kun je met je stuurbediening wel overschakelen naar de MP3 speler of I-pod, maar niet je volume aanpassen of naar het volgende nummer gaan.
In bezit:
Twingo Night & Day 1.2 16V uit 2009 in het wit
Twingo Air 1.2 8V uit 2000 in het Smurfenblauw
Gebruikers-avatar
Gilian
Bestuur

Ongelezen berichtdoor Moaki » Vr 24 Jul 2009 9:27

wel jammer van renault vind ik... ik wou nadien ook zo'n connection box laten plaatsen en kreeg te horen dat ik meteen een hele nieuwe radio moest laten installeren. op de "gewone" standaard kon die box niet worden aangesloten. Het ging me veel teveel kosten, heb dan maar zelf een kabeltje naar m'n radio gelegd waarmee ik m'n mp3 speler kan aansluiten. (zo'n 3,5mm audio connector van een hoofdtelefoon)

Misschien een ideetje? :)
Zwarte Twingo II Dynamique 1.2l 16v chiptuned 93PK

My twingo says: objects in the rear view mirror are losing.
Gebruikers-avatar
Moaki

Ongelezen berichtdoor Moon43 » Vr 24 Jul 2009 10:25

Hoi,

Dolfijne -> alleen het volume kun je gebruiken van de stuurbediening als ik de aux uitgang van de radio gebruik en dat is dus eigenlijk hetzelfde wat jij bedoelt moaki.

Dat is precies de stekker die je gebruikt in de aux uitgang van de radio.

Wacht nu af waar de renault dealer mee gaat komen als oplossing ben niet echt van plan om mij hier bij neer te leggen zeker niet omdat ik alles van te voren goed heb nagevraagd.

Wordt vervolgd :)
Moon43

Ongelezen berichtdoor TwingoRacer » Vr 24 Jul 2009 17:53

Hoi,

ik heb zelf ook een audio-connection box. Bij mij zat ie overigens standaard in, omdat ik een Nokia-versie heb.
Bij mij werkt de stuurbediening volledig met Ipod of USB. Wat wel een nadeel is, is dat de connection box de usb en Ipod als een cd-wisselaar ziet en geen namen weergeeft in het display. Staat bijv. gewoon "cd 1 track 1". Dat is wel jammer.
Dus als je met de source gaat zoeken naar de connection box, dan heet ie "cd". Ook niet iets wat je zou verwachten.. :roll:

Maarre, beetje raar dat ze ineens besloten hadden om een andere standaard radio erin te doen.. Ik heb overigens geen idee wat voor soort radio ik erin heb zitten. Gewoon standaard, denk ik (speelt wel mp3 cd's af).
Ik zou het ook er niet bij laten zitten inderdaad! Jij hebt voor zoiets gekozen om het kon en als ze ineens besluiten een andere radio erin te plaatsen, dan vind ik wel dat de dealer dit kosteloos voor je moet oplossen.

Groetjes,
Aida
Twingo Nokia, 75pk 1.2 16v, White&Black :angel:
Gebruikers-avatar
TwingoRacer
Erelid

Ongelezen berichtdoor Siederstylah » Di 18 Jan 2011 22:51

Weet iemand waar ik zo'n box goedkoop op de kop kan tikken?
Want ik vond het wat te duur om bij de auto als optie te nemen.
Kan hem veel beter zelf inbouwen, en kopen dan ben ik waarschijnlijk een stuk goedkoper uit...
Dyslexie betekent ‘Ernstige en hardnekkige problemen bij de automatisering van het lezen en/of de spelling.’

Renault Twingo Helios 1.2 Hatchback Zwart
Bouwjaar 19-05-1999 - Op naam 06-10-2008
Kilometerstand aankoop: 56.000 Kilometerstand huidig: 109.600
Siederstylah

Ongelezen berichtdoor Iwan M » Wo 19 Jan 2011 9:05

Zie je met een MP3 CD wel track names ?
Iwan M

Ongelezen berichtdoor Iwan M » Wo 19 Jan 2011 17:00

Ik kan mijn eigen vraag nu zelf beantwoorden, ja die zie je - werkt super, usb stick erin en je kan door de folders heen bladeren en ziet de track info!
Iwan M

Terug naar Technisch